Jak Vydělává Blog Hana Štipák Květen

v Blog, Jak vydělávat blogem?

Jak Vydělává Blog Hana Štipák V Květnu

Income report. Přehled příjmů webu. Vždy po měsíci. Ehm, dneska je 22. června a já sepisuju statistiky za květen. Sedím ve vlaku z Prahy do Zlína a poprvé od 4. června jsem se tak nějak zastavil. 4. června jsme totiž vyrazili vstříc nové kapitole našeho života s názvem „Vracíme se domů z cest“.

Mám v hlavě více článků, které bych chtěl napsat, ale vzhledem k pravidelnosti má nejvyšší prioritu report o příjmech z webu Hanky – www.hanastipak.cz

Pravidelné psaní se mě ale drží. Nemám sice nachystaný článek na web, se kterým bych byl spokojený. Na druhou stranu mé víkendové emaily pro můj email list stále platí. Pokud máš zájem o nějaká má týdenní moudra a informace, přihlaš se do mého odběru nahoře na stránce.

Podklady k napsání článku jsem si nachystal relativně brzo, ale díky tomuto přesunu jsem si doteď pořádně neudělal čas. Teď trochu nádech a výdech. Jdeme na GTD – get things done.

Než začneme, mrkni se na video jak vypadal přesun ze Španělska domů. Spoiler: ve videu uvidíš jak dopadla naše pravá přední pneumatika po 200 km jízdy.

Květen byl rekordní měsíc

Hned na začátek můžu prozradit, že se nám květen docela podařil. Základní pravidlo online podnikání je, že jsi v zásadě nedočkavý pro větší a rychlejší pokrok. Jenže, když to člověk chce dělat pořádně tak to trvá. Aspoň nám.

Souhrn reportu za Květen

Minule jsem se rozepsal více o tom jaké máme strategie, tentokrát jsme se zkusili zaměřit ještě trochu více na vlogy. Dneska teda projdeme ve stručnosti důvody, proč používáme YouTube a pak se vrhneme na data.

  1. Strategie na YouTube
  2. Přehled návštěvnosti
  3. Přehled příjmů
  4. Co jsme si odnesli do června

1. Strategie

Pokud si pročteš minulý článek reportu z Dubna, zjistíš naše způsoby monetizace stránek. Respektive strategie k tomu určené. Dneska jsem slíbil rozepsat se trochu o tom jak děláme YouTube.

Inspiroval mě k tomu Dan Tržil, který dělá skvělý podcast Proti Proudu. Diskutovali jsme totiž, jak zvyšovat povědomí o podcastech v Čechách a já jsem mu říkal, že YouTube je velmi silný kanál kde umožnit lidem poslouchání podcastů.

Facebook nemá rád YouTube

Tohle je asi zásadní věc, kterou je dobré vědět hned na začátku. Facebook a YouTube je konkurence. Facebook a YouTube má velké příjmy z reklamy. Obě platformy jsou nejradši, když návštěvníka udržíte na jedné platformě co nejdéle. Proto, když dáte na Facebook příspěvek s odkazem na YouTube, se zlou se potážete.

Facebook si nepřeje, abyste odlákali diváky na YouTube. S úplně stejnou logikou vás však YouTube bude chválit, když budete lidi na YouTube přivádět a co nejdéle je tam udržíte.

Co s tím?

  1. Pracovat s každou platformou zvlášť
  2. Z Facebooku neodkazovat na YouTube
  3. Na YouTube využívat playlisty a odkazování na další videa
  4. Méně posílat lidi z YouTube na externí linky

2. Přehled Návštěvnosti

www.hanastipak.cz

přehled návštěvnosti Hana Štipák 2017

Květen byl rekordní. Řekli jsme si, že než odjedeme ze Španělska, tak pořádně mákneme. Dostat lidi na web není zadarmo. Je to spousta práce. O strategiích jak dostávat lidi na web někdy poprosím napsat článek Hanku, protože je to dost zajímavé a mohlo by to někomu pomoci. Mimochodem, dnes máme 22. června a můžeš si všimnout, že červen zatím nic extra. Je to především tím, že jsme se stěhovali a v ČR jsme si nevytvořili správný režim pro práci.

přehled návštěvnosti Hana Štipák Květen 2017

Podařilo se nám navýšit počet lidí na stránkách. Jde vidět, že máme o 5 % více nových návštěvníků. Na druhou stranu jsme netrefili ty správné. Spousta lidí prostě přišla a relativně rychle odešla. Udržení si návštěvníků na webu je věc, kterou bychom rádi zlepšili.

 

přehled zdrojů návštěvnosti Hana Štipák Květen 2017

Top 17 návštěvnosti webu. Jasně dominuje Facebook. Na druhou stranu je velmi zajímavé si ukázat, že lidi z Facebooku vydrží na webu nejméně. Taky se ukazuje jak důležité jsou pro nás podcasty. Od Michala nebo Terky máme velký zdroj návštěvnosti. Navíc přijdou na web lidi, kteří se opravdu o stravu zajímají.

demografie návštěvnosti Hana Štipák Květen 2017

Jaké věkové kategorie k nám na web chodí? To může určovat taky zaměření reklamy na Facebooku nebo Adwords. Ty koho to nejvíc zajímá chceš nejvíce oslovit.

 

www.hanastipak.cz/YouTube přehled

přehled YouTube Hana Štipák Květen 2017

Na YouTube jsme začali výrazně pracovat hned od začátku roku. Teď ke konci května jsme si navíc udělali takovou větší výzvu v denním vlogu před odjezdem ze Španělska. Pravidelnost je základ 🙂

Top YouTube Videa Hana Štipák Květen 2017

Čím zajímavější host s větším publikem, tím populárnější video. Maruška Hloušková z www.rutina.cz je evidentně velmi populární. Taky mě těší, že vás zajímají půsty.

3. Přehled příjmů

Krátce a výstižně. Opět.

  1. Online poradenství – 1850,-Kč
  2. 8 Kroků Jak Jednoduše Zhubnout – 1940,- Kč
  3. Adsense – 216,- Kč
  4. YouTube – 70,- Kč
  5. Český-Hosting – 500,- Kč

Suma sumárum 4576,- Kč

Přehled výdajů

  1. Poplatek The Pay – 200,- Kč (dokud nebudeme mít obrat vyšší než 10.000,-)
  2. Výdaje za jídlo (Hanka se zabývá na stránkách především jídlem, takže si dáváme pozor na to co kupujeme a i přesto nás to stojí tak málo) – 5577,- Kč

4. Co jsme si přinesli do června?

Nižší příjmy, nižší výdaje za jídlo. Jo, je to tak. Když není příjem, tak o to víc půstujeme. Haha, dělám si legraci. Květen byl silný co se návštěvnosti týče, ale z hlediska příjmů jsme „posílili“ pouze na YouTube. Jo, stále jsou to nízké částky, ale posun je obrovský.

Do června jsme si odnesli především nadšení z toho, že na stránky přišlo více a více lidí. Odnesli jsme si taky to, že tvoření podcastů je skvělý způsob networkingu, vzdělání a marketingu zároveň.

Stále si však uvědomujeme, že se musíme naučit lépe monetizovat = vydělávat díky zvýšené návštěvnosti. Spoustu lidí kolem nás je skeptických a často odrazuje z internetového podnikání u nás v České republice. Takže Tě teď tady chci navnadit, aby jsi nám pomohl/a ukázat, že to není pravda. Sdílej tento článek, kup mamince/manželce Hančinu knížku a poslouchej podcasty.

Soutěže

Milujete soutěže? To je dobře. Protože po půl roce nahrávání rozhovorů máme celou řadu hostů, kteří mají co ukázat. Momentálně domlouváme s každým z nich, aby nám věnoval něco do soutěže. Od toho si slibujeme, že zvýšíme návštěvnost a povědomí o podcastu Hana Štipák SHOW.

Vzpomínka na Španělsko

Rozloučím se s tebou naší vzpomínkou na Španělsko. Denní vlogy jsme natáčeli také s vidinou toho, že u toho budeme hezky vzpomínat. Vyzkoušet si život u moře je náš splněný sen. Prožij ho s námi ve videu.


Reportům zdar,

Patrik Stipak podpis

 

Shrnutí
Datum hodnocení
Popis
Jak Vydělává Blog Hana Štipák V Květnu
Hodnocení autora
51star1star1star1star1star

Napiš svůj názor

Komentář

  1. Ahoj, jedno češtinářské rýpnutí na to
    krkolomné vyjádření „Co jsme si
    odnesli do června“
    Táákže lépe : Co jsme si PŘINESLI do
    června. Ideálně: co si přinášíme…
    Možno také: Co jsme si odnesli z
    května. Něco odnést odněkud si můžeš
    domů, do kanceláře. Z jedné časové
    etapy do druhé si však přinášíme nebo
    si z minulé etapy odnášíme (to je
    uTebe právě ten květen). Např. Do
    nového vztahu si přináším poučení ze
    vztahů předchozích. Nikoli do nového
    vztahu si odnáším poučení z
    předchozích vztahů. Nevím jestli to
    každý cítí, ale vytváří to tam takový
    nelogický rozpor…

    Takže prostě snadno a jednoduše, jak
    jde o čas : Odnáším z; Přináším do.

    • Ahoj! Děkuji ti mnohokrát za koment. Já občas bojuji s tím jak překládám anglické výrazy. „takeaways“ jsem si vyjádřil takto. Díky, opravím to.

      P.