Patrik Štipák Jak trpí(m) můj režim

v Blog, volnomyšlenkářství

3 Kroky A Nastartuj Svůj Režim

Tak jsme přece lidi, ne? Nejde jet neustále na 100 % a nedělat u toho chyby. Nutno ale podotkonout, že 100 % pro každého vypadá velmi odlišně. Můj vysněný denní režim jsem už popisoval v nějakém z článků ze začátku roku. Brzo vstávat, procházet se, meditovat, pracovat, sportovat, číst, relaxovat. Zjišťuju, co mi vyhovuje a jak chci, aby to vypadalo. Co se ale stane ve chvíli, kdy jedeš na týden do Francie, do Španělska si vezeš kamaráda, který když odletí tak do týdne přiletí rodičové? Ten režim prostě změníš. To není nic špatného. I s návštěvou jsem byl schopný si naplánovat den, abych udělal práci, kterou jsem musel.

Jak Donutit Režim Ke Startu?

Co jsem však vypustil bylo brzké vstávání, sport a meditace. Proč? No protože jsem byl lempl. Vůbec mě neovlivňovala návštěva. Je to jen moje slabost a pohodová výmluva. Mám tu rodinu, tak přece udělám vyjímku. Přiznal jsem si to a tak nějak to nechal být. Naši v pátek odletěli domů a já jel na druhé letiště přímo pro kamaráda z Argentiny. Víte jaký mají tady ty národy režim, co? Vstávat někdy, obědvat pozdě, odpoledne spát a fungovat do dvou do rána. Navíc když se s kamarádem tři měsíce nevidíte, tak si chcete popovídat a pohostit ho.

Měsíc. Tak dlouho trvalo tady to bezvládí. V úterý Gaston odletěl a já se začal vracet k původnímu režimu.

Patrik Štipák Girona

Toulky po Gironě, kde jsem čerpal energii. Úžasné místo k relaxu a inspiraci pro nastartování režimu.

1. Krok Tři Dny Půstu Měsíce

Chtěl jsem začít s půstem hned v úterý. Po rozumné konzultaci s ženou jsem přistoupil na odklad na středu. Důvod byl prostý. Měli jsme tu dost jídla, které bylo potřeba sníst. Takže oběd a večeře nakonec proběhla. Středa teda byla jasný start.

Nastavil jsem si připomínku do každého měsíce roku 2017. V lednu jsem zvládl svůj první tří denní půst. Přidala se k němu i Hanka. Přečti si o všem zde a mrkni i na video od Hanky. Je v článku tady. Tentokrát jsem se do toho pustil sám. Důvod je ten, že Hanička momentálně studuje jaký vliv má půstování ne ženské tělo a vzhledem k tomu, že jsme se pohybovali okolo těch jejich ženských dnů, tak zůstala stranou. Bylo to skvělé, protože jsem díky tomu mohl alespoň jídlo cítit. Přišlo mi, že tentokrát měla obědy o něco voňavější než obvykle. Vůbec mi to, ale nepůsobilo problémy. Ba naopak mě to vždy potěšilo.

Měl jsem velmi podobný režim jako v lednu. Vypnutý budíček, káva s kokosovým olejem a litry vody se špetkou mořské soli a citrónu. Problémy? Žádné. Pocity? Skvělé. Doporučení od Patrika? Ano, půst doporučuji. Mimochodem pokračuji dále v přerušovaném půstování (česky to zní divně), o tom ale jindy. K půstu jsem se postavil jako k nastartování svého režimu a byl to skvělý krok. Člověk prostě potřebuje hluboce pracovat, aby neměl myšlenky na rande s jídlem. Takže vypnout všechny ruchy a tvořit. Po dlouhé době jsem se ocitnul ve flow.

Půst a jeho choutky

Tohle prostě voní o to více když to nemůžeš sníst.

2. Krok Vědomé Plánování Dne

Jak se dostat do režimu flow? Mě funguje dělat to co mě baví a odříznout se od vnějších rozruchů. Baví mě pracovat na naší firmě a zároveň pomáhat Hance budovat její online podnikání. Nechci však strávit 25 hodin denně prací. Odnaučil jsem se říkat – nemám čas. Chytl jsem se totiž mnohokrát za nos. Nevím jak to máš ty, ale když se sám podívat do zrcadla a zeptám se – Ty nemáš čas, jo? Tak Patrik zčervená a po chvilce řekne: „Okey okey, už ticho. Jsem jen línej nebo mi něco až moc dlouho trvá a čumím do zdi.“ Ha! Tajm menežment vole!

Vím co mi funguje. Je to naprosto jednoduché. Sedni si, dej si na sebe 5 minut a napiš si, co chceš během dne udělat a kdy. TUDULIST. Kontrola emailů? Jednou za den na jednu hodinu. Pak stop. Easy. Je naprosto neskutečné, kolik toho jsem schopný udělat když si naplánuju den a vytvořím si časový harmonogram. Je to jedna z věcí, kterou nás učili ve škole. Rozvrh hodin. Matematika 8:00 – 9:40 , velká přestávka,  Fyzika 10:00 – 10:45, Tělocvik, Sociální vědy a hurá na oběd. Proč si to dobré ze školy nevezmu?

Nástrojů na tohle existuje kolem nás tolik, že se z toho můžeme z vybírání zbláznit. Co třeba tohle? Trello a kalendář na iPhone (případně Nokia 3310 poslouží nakonec stejně). Od začátku roku už uběhlo 8 týdnů. Osm týdnů. Osum týdnů. Letí to a sám si někdy říkám, Patriku, co jsi vlastně stihl udělat? K tomuto mi pomáhá právě Trello. Mám svůj list na den, ze kterého přesouvám věci do dalšího listu, který si vytvářím vždy v neděli po napsání emailu (k tomu, ke kterému se můžeš taky přihlásit nahoře) a napsání blogu. Každý týden nový list. Díky tomu vím, že jsem v 5. týdnu 2017 například Bradovi odpověděl skrz oslovování Asijského trhu s našimi firemními semináři.

Co na tomto chci zlepšit?

Lépe si vyhodnocovat týden a lépe si plánovat věci.

3. Krok Meditace

Vyhraj ráno a vyhraješ den. To je moudro, co? Já ho četl už tolikrát, že ani nevím kdo ho tak asi řekl poprvé. Tento týden jsem se k tomu dostal v Tools of Titans. Ano kde jinde. To je ale tak neuvěřitelná pravda! Co mě tento týden zaujalo nejvíc hned vedle meditace je rada, abychom si ustlali postel. Co? K čemu mi během dne pomůže ustlaná postel? Je to první věc, kterou během dne můžeš kontrolovat a udělat. Navíc je neuvěřitelně jednoduchá.

První zelený puntík. První fajka. Startér mého flow. Ve Španělsku je to o to jednodušší. Narovnej deku a je to. Během celého dne pak potkáš příjemné úkoly, příjemné lidi, nedokončené úkoly a méně příjemné lidi. Co se ale každopádně stane je to, že jdeš večer spát a poslední co uvidíš je ustlaná postel. Tvůj první úkol dne, který byl úspěšně splněný. Zkus to. Mě to funguje už dlouho. Jen jsem to dělal často jen tak mimoděk nebo to nechal na Hance.

Meditace Patrik Štipák Montserrat

Jsou místa, kde bych chtěl meditovat. Zatím jsem si to ale nesplnil. Kde medituješ ty? Napiš mi do komentářů.

Co je ale jasný krok k tomu, abych měl skvělý start? Meditace. Objevil jsem meditování asi před dvěma lety a od té doby ho nepravidelně praktikuju. Nechápu, proč to nedělám každý den. Jakýkoliv den bez meditace je minimálně o 40 % méně produktivní. Chci toho v životě zkusit opravdu hodně. Pracuju na spoustu projektech zároveň. Od firmy Performance Solutions, kde řešíme nový web, komunikaci se zákazníkem, problémy s podepsáním smlouvy o mlčenlivosti, vytváření nových produktů, oslovení asijského trhu se semináři, hledání zákazníků v Evropě nebo Haniččiného webu až po přemýšlení o koupi nemovitosti a třeba psaní těchto blogů.

Každý z nás má v hlavě spoustu myšlenek, nápadů a snů. Mě meditace funguje jako skvělý doplněk ke správnému stravování. Cítím se skvěle a funguje mi mozek. Dost často si o tom povídám s Kubou Kapušňákem. Naprosto se shodujeme v tom, že spánek, meditace a strava přímo ovlivňuje to jak nám funguje mozek.

Jak začít?

Změna jídla? Plánování dne? Nebo s meditací?

Není potřeba mít perfektní režim, aby byl užitečný. Není cílem být perfektní, pak by to bylo asi pěkně nudné. Experimentovat, zkoušet, pokoušet se a pomáhat. To si myslím, že minimálně mě pomáha k tomu, abych se blížil ke svému vysněnému režimu, který mě přinese k mým vysněným cílům. Začít vždy hned a užívat si to. To je moje rada.

Půstování je sranda. Není to nic náročného. Celé je to jen v hlavě. Navíc je to zadarmo a bez přemýšlení.

Plánování dne je sranda. Věnovat se sám sobě 5 minut během dne udělá zázraky.

Meditace je sranda. Zavři oči a dýchej. Stačí 5 minut, kdy počítáš své nádechy a výdechy. Já k tomu stále používám Headspace. Dali mi teď dva měsíce zdarma, tak toho využiju naplno.

Teď už utíkám. Jdeme na pláž. Měj se.

Patrik Stipak podpis

 

Napiš svůj názor

Komentář