v Blog, Jak vydělávat blogem?

Jak Vydělává Blog Hana Štipák v dubnu

Ahoj! Vítám tě u druhého dílu našeho úspěšného seriálu o tom Jak Vydělává Blog. Necháme tu nahlížet kohokoliv pod pokličku rodiny Štipák. Před dvěma lety jsme s Hankou začali tvořit blogy. Její www.hanastipak.cz se snaží být moderní formou podnikání. Můj původní PS – Time is Everything se tranformoval do společnosti Performance Solutions.

V těchto článcích se zaměřujeme na to, jak a jestli vůbec se dá vydělávat blogem. Další měsíc je za námi. Jak vydělává blog z března měl opravdu úspěch. Myslím tím ten článek u mě na blogu. Peníze táhnout. Duben utekl a rozplynul se jako pára nad hrncem. Jaký jsi měl duben ty? My jsme se snažili dělat všechno pro to, aby se zlepšily všechny statistiky na Hančiných stránkách. Podařilo se?

Né tak docela. Když jsem se rozhodl začít psát tyto měsíční reporty, bylo to po inspirováním se blogu Pinch Of Yum. Ti se z prvního měsíce ke druhému posunuli z $21 na $72 dolarů. My jsme se více méně propadli dolů. Jak? O kolik? Jaké jsou pozitiva a co chceme dál? Pohlně se opři do svého křesla a čti dále.

Souhrn reportu za duben

Projdeme si to všechno ale hezky po pořadě. Na začátku se pobavíme o strategiích získávání příjmů na blogu. Ukážu ti jaké věci nové věci jsme vytvořili u Hanky na webu a co si od toho slibujeme.

  1. Strategie Příjmů
  2. Přehled Návštěvnosti
  3. Přehled Příjmů
  4. Hlavní takeaway do května

1. Strategie Příjmů

Pokud se mrkneš na webu a budeš hledat informace o tom jak se dá vydělávat blogováním, najdeš asi 5 základních prvků. Reklama, Affiliate, Sponzorské články, Online konzultace nebo Prodej vlastních produktů. Každá z těchto možností má své úskalí a výhody.

Reklama

My máme od začátku roku na webu Google Adsense. Je to naprostá paráda co se intalace a provozu týče. Co už není taková paráda je zisk. Nechceme mít webovky zamořené touto reklamou jako naše přední mediální domy nebo v podstatě jakékoliv internetové magazíny.

Vím, jak se u toho cítím já sám. Na druhou stranu, je potřeba se nějak živit. Nemám přístup k jakýmkoliv číslům o statistice návštěvnosti takovýchto stránek a vůbec nemám porovnání vůči výdělku z Google Adsense. My se snažíme jít cestou kompromisu. Najdeš tak na stránkách reklamu, ale jen na několika místech.

Zajímavé je, že málokdy koresponduje návštěvnost s výší zisku v Google Adsense. Jsou dny, kdy je na stránkách 100 vstupů a vydělá to 20 korun, ale jsou také dny kdy je na stránkách 800 vstupů a Adsense vydělá 0,3 koruny.

My Češi jsme náročný národ náročný na reklamu. Málokdo kliká. Vzpomeň si teď sám na sebe, kdy jsi naposledy kliknul na reklamu na webu? Vzpomeň si na to taky když budeš opouštět nějaké stránky, které se ti líbí. Stačí se prokliknout přes nějakou reklamu a daná stránka je aspoň lehce podpořena 🙂

Affiliate

Tohle je místo, kde se máme ještě co učit. V minulém měsíci jsem říkal, že to je místo, které chceme začlenit. Povedl se vytvořit obchod. Máme tam základní věci, které už doporučujeme návštěvníkům. Vydělal něco? Ne. Zatím ne. Teda vydělal ale až tento týden v květnu. Za duben tu nemáme nic.

Kde se podařilo něco málo vydělat je můj článek o knihách, které jsem doporučoval. Najdeš ho tady. Někdo z vás šel a koupil si některé knihy. Tím jsme dostali svou první provizi v Knihy Dobrovský. Not Bad. Děkuji.

Jak funguje affiliate program? Pokud se například teď proklikneš a koupíš si v Knihy Dobrovský knihu, já z toho získám provizi. Ty máš svou knihu a já mám nějaký drobák. Ty nezaplatíš ani korunu navíc. To jde, ne? 🙂

Sponzorské články

S tímto ještě nemáme žádnou zkušenost. Už jsme i o něčem jednali, ale neproběhla žádná domluva. Nejvíc mě asi brzdí to, že cena, kterou bych byl ochotný vyměnit za napsání podobného článku je natolik vysoká, že na ni nikdo nepřistoupí.

Když shrneme tyto tři oblasti, tak mají jednoho společného jmenovatele. Neuvěřitelně moc stráveného času, malé zisky a především – budování cizí značky. Né, naší značky. Což je asi největší úskalí. Myslím si, že primárně potřebujeme vytvořit co nejsilnější značku Hana Štipák.

Silná značka = silná návštěvnost = vyšší příjmy z vlastních produktů. Následně si dokážu představit, že bude v návaznosti i vyšší potenciál v reklamě, affiliate nebo v případném sponzorském článku.

Jít návštěvnosti naproti

Minulý měsíc jsem se naučil skvělou věc. Přišel jsem na plugin Elementor. Je zdarma a dokáže udělat designéra webových stránek kohokoliv. Pokud máě chuť začít s vlastním blogem, nebo chceš jen portfolio web pro svou firmu a chceš za to utratit jen 1331,- (i s daní). Mám pro tebe velmi stručný návod.

  1. Vymysli si svou doménu (URL adresu jako je třeba www.nejlepsiblognasvete.cz)
  2. Klikni na tento odkaz a zadej ho do políčka – registrace domény
  3. Ověři si dostupnost domény. Pokud je volná – pokračuj dále
  4. Vyplň své údaje a objednej. Tím dokončíš objednávku a je to.
  5. V sekci správa domény klikni na aplikace
  6. Najdi wordpress a nainstaluj
  7. Hurá hurá, máš svůj web, který má vlastní doménu a běží na wordpressu

Webhosting Český hosting
Mám v plánu udělat pořádný příspěvek s návodem. Myslím si, že je škoda, že spousta lidí si myslí jak složité mít web je. Vzpomínám si na můj nedávný rozhovor s kamarádkou, která přemýšlí o vlastním podnikání. Chtěla vlastní web, ale myslela si, že je to drahé jak půl auta. Není. 1331,- a jedem.

Nová stránka Hana Štipák SHOW

Před chvílí jsem se zmínil o Elementor pluginu. Díky němu teď vypadají stránky s podcastem takto. Mám z toho fakt dobrý pocit. Prostě to vypadá mnohem lépe. Nejsem žádný programátor a není to dokonalé, ale myslím si, že tohle prostě je krok kupředu.

Hana Štipák SHOW první český podcast pro ženy

Díky tomu, že jsem se naučil s Elementorem, pohnuli jsme se výrazně kupředu i s celým systémem. Nejdůležitější věc v online podnikání je sbírání emailů. Být v kontaktu s človělem přes email je velmi cenné. Máš přístup do jeho osobní zóny a pokud posíláš kvalitní kontent, tak máš šanci i získat příjem.

Jak teď vypadají takové stránky?

  1. www.hanastipak.cz/prihlas-se
  2. www.hanastipak.cz/darek
  3. www.hanastipak.cz/darek-paleo-recepty

s čím tady bojuji? S Automatizací emailového klienta. Používáme od konce března český Ecomail. Má skvělou vlastnost, že umí skloňovat jména. Takže lze pracovat s věcmi jako „Ahoj Karle“, ikdyž do kolonky pro jméno napsal Karel „Karel“.

Bohužel je docela náročně v rámci jednoho listu mít různé vstupní formuláře. Posunuli jsme se s tím kupředu, takže bychom měli být schopni poslat dárek lidem, kteří mají jiný dárek a už jsou v systému s tím, že jim přijde jen jeden email.

Pokud se něco u tebe posílá vícekrát. Omlouvám se, není to chyba Hanky, ale moje 🙂

Nová prodejní stránka 8 Kroků Jak Jednoduše Zhubnout

Jedna věc, která mě opravdu štvala byla (částečně ještě je) prodejní stránka na Hančinu knížku. Chtěl bych nejraději používat Gumroad. Prodejní věc, kde prodávám svou knihu Formule Student Finish To Win. Žel, je pouze v angličtině. Myslím tím ten prodejní portál (a kniha taky).

V Čechách nemáme moc variant. GoPay nepřistoupí na podepsání smlouvy, pokud chceš prodávat eBooky. eBooku je prostě plný internet a je to nespolehlivé. Máme tak The Pay. Tady je ale měsíční poplatek 200,- pokud nemáme obrat alespoň 10.000,- Kč.

Pokud jsi návštěvník, spíše tedy návštěvnice, Hančiných stránek tak možná víš jak komplexní je nákup Hančiného eBooku. A jak říká Tony Robbins – komplexita je úhlavní nepřídel exekuce = kdo by si něco kupoval, když je k tomu tak pitomý přístup.

Zjednodušení prodeje knihy

Naštěstí jsem ale našel docela dobré řešení. Můžeš se sama přesvědčit (a ideálně si knihu i koupit 🙂 ) na nové stránce www.hanastipak.cz/zhubnout-jednoduse

Narazil jsem totiž na český produkt SimpleShop. Dáváme si do cesty další poplatek (5 %) za každý prodej. Ale pokud tohle má být zjednodušení prodeje a dostaneme se z několika kusů na desítky kusů, proč ne?!

Já osobně mám z této Hančiny knihy radost. Četl jsem ji teď znova, abych se přesvědčil, jestli neprodáváme nějaký blábol. Ne! Je to cenná věc, má to hluboký smysl a stojí to za to! Celé jsme to navíc podpořili webinářem, který zdarma běží na Hančiném YouTube.

Pokud kolem sebe máš někoho, kdo není spokojený ve svém tělě, je tohle skvělý začátek jak se vyhnout nesmyslům v televizní reklamě, jednoduchým návodům a drahým pilulkám. Doporuč knihu kolem sebe, podpoř nás v naší tvorbě 🙂

8 Kroků Jak Jednoduše Zhubnout

Oproti affiliate programu s takovýmto produktem je zisk mnohem vyšší. Vyžaduje si, ale vyšší důvěru zákazníků. Pohybujeme se v přesyceném světě eBooků. Zhubnout chce každý, ale málokdo to myslí vážně. Kdo by se vlastně chtěl vzdát palmového oleje u sledování večerní televize?

Pro shrnutí této sekce bych chtěl říct, že příjmy chceme tvořit z vlastní značky. Je to delší proces a náročnější, ale věřím, že za to stojí. Prodej knihy je jedna věc. Co nás ale čeká, je příprava online kurzu. Vyzkoušeli jsme si, že to umíme vytvořit. Dál a dál se učíme s webem a technickou přípravou. Tohle téma je skvělé. Konkurence je samozřejmě vysoká, ale když ženy zjistí, že snížit kalorický příjem prostě nestačí, Hanku si najdou. Tak jak jsem tento odstavec začal, tak ho i skončím. Jde nám přece o dlouhotrvající výsledky.

2. Přehled návštěvnosti

V minulém článku jsem ukázal i pohled na porovnání roku 2016 a 2017. Dneska se zaměříme přímo na měsíc duben. Oproti březnu se nám propadla návštěvnost. Přesněji o 711 návštěvníků méně. Měli jsme silný začátek kvůli naprosto skvělému podcastu s Maruškou z rutina.cz

Maruška má na Facebooku přes 40.000 likes. Což je skvělá zpráva, protože víme, že toho můžeme v českých podmínkách dosáhnout také. Tento podcast pak táhl statistiky taky na YouTube. Pojďme ale postupně.

Návštěvnost www.hanastipak.cz

Jetpak analýza návštěvnosti Hana Štipák

Propad v datech na vlastní oči. Něco, co nevidím uplně rád. Raději se na to tedy dívám – „ty vole, yes, pořád se nám daří tahat dost lidí.“

Google Analytics Přehled Duben Hana Štipák

Proč pozitivně? Výrazně se zvýšila doba jakou návštěvník zůstane na webu a snížil se taky bounce rate – míra okamžitého opuštění.

Google Analytics Přehled TOP 13 zdrojů Duben Hana Štipák

Odkud k nám návštěvnící kráčí? Naprosto s přehledem vede Facebook. Kdyby nebyl Mark Zuckerberg kde bychom asi tak byli?? Přiznám se, že mě to docela trápí, protože bych rád posílil i jiné zdroje. Narazili jsme na Melyssu Griffin, která vsází na Pinterest. Tak to zkusíme taky.

Google Analytics Přehled Věk Duben Hana Štipák

Jaké věkové kategorie k nám na web chodí? To může určovat taky zaměření reklamy na Facebooku nebo Adwords. Ty koho to nejvíc zajímá chceš nejvíce oslovit.

Zajímavé je, že nejčastěji navštívíte stránky na mobilu. Je to sice o fous, ale ukazuje to trend, že i webovky pročítáme na telefonu. Zajímavé taky je to, že pokud už chytneme do ruky tablet, zůstaneme na daných stránkách déle. Možná, že se s tabletem více soustředíme na čtení?

Návštěvnost YouTube Hana Štipák

Když tak dávám všechna data na jedno místo, říkám si, že takový Zachy (nebo jiní čeští jůtůbeři) by nad našimi čísly mohli mávnout rukou. Co je ale pravda – všichni začínali stejně. My máme výhodu, že jsme dva a že jeden drží telefon a stříhá, druhá se soustředí na obsah.

Uspět na YouTube není jednoduché. Jedna z nejdůležitějších věcí je pravidelnost. Klidně publikovat každý den! My jsme se ustálili v dubnu na nějakých 2-3 videí za týden. Not bad. S tím, že se dá použít taktika přiřazování videí do playlistů v jiné dny. Proč? Vložením videa do playlistu mu vytvoříš novou, unikátní URL.

Pro YouTube to tedy znamená, že nahráváš 4-6 týdně. Což už je fajn. Pro uživatele to má za výsledek, že může na Hančiny videa narazit častěji.

YouTube Analýza Přehled Duben Hana Štipák

YouTube má super statistiky. Je to nekonečná studna informací. Člověk by na tom mohl strávit milion času. Pozor! Kontrolování statistik obecně může být návykové.

Podcast táhne pozornost díky vám

Tady je nutno říct, že nám hodně pomohly dvě věci. Pravidelnost a super hosti v podcastech Hana Štipák SHOW. Už jsem zmínil Marušku z Rutina.cz, která prosdílela náš podcast dvakrát. To jde vidět na těch dvou vrcholech. Celkově se všechny statistiky hodně zvýšily. Jak je ale vidět. Na výdělek taková čísla rozhodně zatím nejsou.

Jedeme dále, celkový počet odběratelů je teď 127. Což vidíš, že nárust jen za duben je 43. Procentuálně to je fajn. Ale cíl je mnohem vyšší. Zajímá mě, kolik se dá vydělat na YouTube reklamě při 100 násobně vyšších číslech. Máte někdo přehled? Dejte mi vědět 🙂 Máte někdo tip jak s tímhle pohnout třeba rychleji? Dejte mi vědět 🙂

YouTube Top Videa Přehled Duben Hana Štipák

Top videa na YouTube včetně příjmu. Můžeš si udělat obrázek, kolik shlédnutí je potřeba k nějakým pár korunám.

3. Přehled příjmů (a výdajů)

Krátce a výstižně. 

  1. Online poradenství – 5.700,-Kč
  2. 8 Kroků Jak Jednoduše Zhubnout – 776,- Kč
  3. Adsense – 213,- Kč
  4. YouTube – 57,- Kč

Suma sumárum 6746,- Kč

Přehled výdajů

  1. Poplatek The Pay – 200,- Kč (dokud nebudeme mít obrat vyšší než 10.000,-)
  2. Reklama na Facebooku a YouTube – 336,- Kč
  3. Výdaje za jídlo (Hanka se zabývá na stránkách především jídlem, takže si dáváme pozor na to co kupujeme a i přesto nás to stojí tak málo) – 6574,- Kč

Natočili jsme reklamu na Hana Štipák SHOW. Udělali jsme zvlášť verzi pro iOS, pro Android a celkovou pro počítač. Řekl jsem si, že by stálo za to vyzkoušet cílenou reklamu. Výsledky?

Na Facebooku jsme za 183,- oslovili 4809 lidí, 2320 lidí vidělo alespoň 3 vteřiny reklamy (jo je to stupidní, ale tohle Facebook prezentuje) a 2331 lidí na tu reklamu reagovalo.

Na YouTube za 153,- se video zobrazilo 1260 lidem, 264 video zhlédlo. Průměrná délka shlédnutí byla 20,9%.

Jak se ti líbí reklama? Dej vědět.

4. Hlavní TakeAway do května

Co si z toho všeho můžeme odnést? Jsme schopní s blogem pokrýt naše náklady na jídlo. To je docela dobrý, ne? Náš cíl je samozřejmě uplně někde jinde. Ale užíváme si tu cestu, která nás vede k cílům.

Jsem přesvědčen o tom, že správná cesta je prodejem knih a především online kurzů. Navíc je to to, co Hanku baví naprosto nejvíc. Ano, hodiny jeden na jednoho jsou taky zábavné. Jen se nedají škálovat. Navíc se často (bohužel) stává, že domluvená schůzka se zákazníkem je zrušena klidně jen 15 minut před začátkem.

My Češi pořád nejsme ochotní platit moc za služby. Jsme zvyklí si všechno dělat sami a když máme zaplatit lidem za hodinu práce, joooo to najednou bolí. Vím to moc dobře. Sám to tak někdy cítím, ale prostě to je hloupost. Narazili jsme na tento problém i s jedním zákazníkem naší firmy v ČR. Prostě jsme se nedomluvili na ceně a obchod neproběhl.

Co jsme ochotní více je zaplatit za produkt. Startovní pozice před Lídlem jsou vždy totálně zabrány. Chceme utrácet, kupujeme nesmysly. Od jídla přes oblečení až po nejídlo. Možná to je úskalí toho, že my se snažíme lidem pomoct 🙂 Ne, já věřím, že chyba je na naší straně. My se musíme zlepšit.

A to je vlastně hlavní myšlenka pro květen. Makat na sobě dál a mít z toho radost.

Ať se ti daří na Tvé cestě, pokud tě článek zaujal a líbí se ti, že sdílíme takové informace – sdílej ho dál. Pomůžeš nám tak budovat značku a dostat naše myšlenky k lidem, které může zaujmout.

Navíc Hanka může být ta, které pomůže Tobě nebo tvým blízkým. Není to o štíhlé postavě, ale o tom se v tom těle cítit skvěle.

 

Howgh,

Patrik Stipak podpis

 

 

Shrnutí
Datum hodnocení
Popis
Jak Vydělává Blog Hana Štipák v Dubnu?
Hodnocení autora
51star1star1star1star1star

Napiš svůj názor

Komentář

Webmentions

  • Jak Vydělává Blog Duben 2017 - Hana Štipák

    […] Jak vydělává blog […]