Jak vydělává blog? Hana Štipák Patrik Štipák

v Blog, Jak vydělávat blogem?

Březen Jak Vydělává Blog – Hana Štipák

Vítej v zákulisí tvorby rodinného blogu. Rozhodli jsme se pozvat kohokoliv nahlédnout pod pokličku našeho bloggování. Jak vydělává blog? A jestli vůbec vydělává? Před dvěma lety jsme z nadšení spustili dva projekty. Jeden se jmenoval PS – Time is Everything, druhý Age4Health. Po roce se oba projekty transformovaly v podnikání. PS na Performance Solutions a Age4Health na Hana Štipák. Performance Solutions se vydalo relativně klasickou cestou podnikání, zatímco s Hankou jsme se rozhodli šlápnout pouze do internetového podnikání.

Já jsem blázen do dat. Ano, motorsport je dneska o tom využít data naplno. Jak to jde propojit s blogováním? Velmi jednoduše. Statistiky, analýzy, vyhodnocování. To jde aplikovat kamkoliv. Ve firmě máme několik věcí, kterými se řídíme. Jedna je – Bez dat jsi jen další člověk s názorem. Druhá – Znalost sdílená je znalostí umocněnou. S Performance Solutions jsme se první rok dokázali docela uživit. Jak je to ale s Hančiným blogem? Úplně stejnou filosofií tomu teď chceme pomoct těmito reporty. Jak Vydělává Blog?

Konkurence je obrovská

Co nejde změřit, nejde zlepšit. Vloni jsme s Hankou byli schopni generovat příjem přes její zákazníky v reálném světě. Blog byl jen doplněk. Na podzim loňského roku jsme se ale přestěhovali do Španělska. Veškeré zákaznice zmizely. Jediná možnost jak se uživit bylo jít do online prostředí naplno. Jde vydělávat blogem? Je to vůbec možné. Já věřím, že ano! Máme vzory a máme se kde učit. Stejně jako kdekoliv jinde je to o tom vytrvat, odvádět lepší a lepší práci a věřit.

Spousta lidí je skeptických

Největší strach o nás mají naši nejbližší. Strach projevují často nedůvěrou v to, co chceme dělat. Bohužel to tak je. Na druhou stranu je to pochopitelné. Mají strach a chtějí pro nás to nejlepší. Pro to, abychom všechny přesvědčili o opaku je potřeba hodně máknout. Jedna otázka se mi uložila v hlavě do konce mého života. Paťo, se vší úctou, koho ty chceš učit?

Patrik Štipák Timur Timerzyanov

K takové otázce se dá přistoupit různě. Mojí odpovědí je fotka z Mistrovství světa v rallycrossu, kde jsem připravil dohromady 5 školení pro Timura Timerzyanova a Janise Baumanise. Hned po druhém semináři jsme získali 3. a 4. pozici. Co na to takoví lidi říkají se podívej ve videu pod odstavcem. Stejným způsobem chci odpovědět s tím, jak jako chceme vydělávat blogem.

Blogeři sobě

Internet je nekonečná studna informací. Některé stojí zaprd, ale když člověk umí hledat tak najde. Najde spoustu inspirace, návodů a rad jak udělat to co potřebuje. Chci tomu jít naproti. Proto jsem se rozhodl pustit do měsíčních reportů o návštěvnosti webu a přehledů příjmů z našeho online prostředí.

Vím jak na to? Tuším. Vím všechno? Rozhodně ne. Budu rád za jakýkoliv komentář i kritiku k tomu jak postupujeme. Už dneska chci popsat o jaké zdroje příjmů se snažíme. Podělím se o to v čem se nám daří i o to co nám jde hůře.

Odkud jdou peníze?

Tyto pravidelné blogy rozdělím do dvou hlavních sekcí. První bude hodnotit návštěvnost webu a druhá bude hodnotit příjmy, které jsme byli schopni vygenerovat. Návštěvnost webu vyhodnocujeme v Google Analytics. Na webech máme taky Jetpack. Všechny weby nám jedou na hostingu od Českého hostingu. Peníze zatím generujeme z online konzultacích s Hankou, z prodeje její knihy a z reklam. Reklama je přes Adsense jak na Hančiném webu tak na jejím YouTube.

V březnu jsme taky konečně spustili Affiliate program. Zatím jsme ho rozhodně nedotáhli tam kam patří. Ale je to cesta a učíme se jak na to. Tak jo! Jdeme na to.

Přehled návštěvnosti webu

Tím, že tu máme úplně první přehled návštěvnosti webu, podělím se o trochu delší časový úsek. Google Analytics jsme na Hančiném webu spustili vloni v Listopadu. Do té doby tam byl pouze Jetpack. Tím pádem můžu poskytnout nějaké hrubé porovnání.

Návštěvnost webu Hana Štipák

Porovnání roku 2016 a 2017 je tady. Fotku jsem vygeneroval 4.4.2017. Rok 2015 můžeme zanedbat, protože jsem analýzu spustil až na konci tohoto roku.

Návštěvnost webu Hana Štipák

Co se stalo v lednu 2017? Spustili jsme podcasty Hana Štipák SHOW. Co je to sakra podcast? To je něco, co chceme naučit české publikum. Respektive ženskou část populace z Česka. Podcasty jsou rozhovory s nejrůznějšími hosty. Vysvětli co je podcast své manželce, sestře nebo mamince. Pomůže nám to 🙂

Konkurence v této oblasti je opravdu široká. Je neuvěřitelně náročné dostat lidi na web. Každý chce hubnout, každý chce vypadat krásně. Ale ono to není jen tak. Člověk s tím musí opravdu něco udělat. Hanka jde vlastní cestou. Snažíme se dělat věci opravdu kvalitně a na úrovni a zaujmout. Já budu spokojený, když dokážeme dostat na stránky 40.000 lidí měsíčně. Ano, je to tzv. 10x „tenex“ myšlení.

Jak vypadá Google Analytics?

Strejda Google je nová obdova Velkého bratra. Ví o nás všechno. Dobrá věc na tom je ta, že se o tyto věci částečně dělí. Díky tomu, že používáme Google Analytics, máme možnost studovat hodně detailní statistiky. Jak jsem zmínil na začátku článku. Co neměříš, nemůžeš zlepšit. Co nejde měřit, dej si sakra záležet, aby to šlo měřit a pak to zase zlepší.

Přehled návštěv březen www.hanastipak.cz

Březen byl opět lepší než únor. Ale rozhodně ne tak, jak bych si představoval. Proč tomu tak bylo? Když se podíváš na to, jak jsme ten měsíc nastartovali, je to bomba. Pak ale Hanka jela na 10 dnů do Česka. Když se vrátila, přijela k nám na několik dnů návštěva. Jde krásně vidět to jak člověk maká opravdu celý den a když ne.

Přehled Demografie Hana Štipák

Hanka se zaměřila na ženy. Její téma je teda rozhodně i pro muže. Jenže my chlapi si asi raději necháme poradit od chlapa. Já jsem se k půstování a k přemýšlení více o jídle dostal diskuzí s Hankou, ale zdroje mám hlavně okolo Tima Ferrise.

Zdroj návštěvnosti na webu hanastipak.cz Hana Štipák Patrik Štipák

Odkud dostáváme lidi na stránky? Z Facebooku. Za březen jsme nezaplatili ani korunu za reklamu. Ale i tak je to nejsilnějsí zdroj návštěv. Jsem rád za to, že to je tak jak to je, ale každý den přemýšlím odkud ještě dostat lidi na stránky

Přehled příjmů v březnu

Ha! A jsme u toho! To, proč jsi na tady ty stránky přišel nebo přišla především. Kolik jsme byli schopni v březnu vydělat a jak? Rozhodně to není nic, co by nás zatím dokázalo uživit naplno. Ale od nuly k něčemu je daleká cesta. Tu už máme za sebou. Dneska už nejsme na nule.

#poznámka: odkazy, které budu následně ukazovat můžou být affiliate linky. Co to je? Znamená to, že když se proklikneš přes tento link a koupíš u prodejce, budeme z toho mít provizi. Všechny odkazy, na které tě vedeme jsou ale produkty, které sami používáme a stojíme za nimi. Pokud tě zajímá kolik je naše provize nebo něco více, napiš mi mail nebo do komentáře.

Jak Vydělává Blog?

  1. Online poradenství – 3900 Kč
  2. 8 Kroků Jak Jednoduše Zhubnout – 1164 Kč (nepromovali jsme před úpravou knihy, aby si zatím Hanka mohla naplno stát. To se teď změnilo a stojí si pevně za tím, co před rokem napsala a chce předávat lidem)
  3. Adsense – 240 Kč (nárust oproti únoru je 52%)
  4. YouTube – $ 2,35 (kurz je něco málo přes 25 = 59 Kč)

Dohromady tedy 5363 Kč.

Přehled výdajů v březnu

Pokud máme mluvit o příjmech, musíme ukázat i výdaje. V březnu jsme neměli s webem žádné náklady. Investovali jsme na začátku roku do SoundCloudu, kde vydáváme podcasty a museli jsme opět zaplatit hosting a domény. To je ale už minulost. Co je podle mě ale hodně zajímavé je to jak přistupujeme k rodinnému budgetu.

Už přes rok totiž jakoukoliv věc, kterou zaplatíme dáváme do aplikace Home Budget. Díky tomu máme přehled za poslední rok o naprosto všem. V těchto reportech se tedy svěříme i o tom, kolik financí utracíme za jídlo během měsíce. Hodně by nás zajímalo, kolik utratí lidi kolem nás za jídlo. Napište nám. Může to být krásné porovnání v tom jak vypadá naše „zdravá strava“ v porovnání s tím, když kupuješ v obchodě sračky 🙂 🙂

  1. Jídlo Březen (žijeme ve Španělsku, jedeme z 70-80% na nízkosacharidové stravě) – 5678 Kč (přepočet z Eur)

Co si odnášíme do dubna?

Zamakali jsme. Máme radost, protože březen je první měsíc, který přinesl letos výrazné peníze. Uděláme všechno pro to, aby byl duben opět nejúspěšnější. Máš chuť nám k tomu pomoci? Je to jednoduché, říkej o tady těch bláznech ze Španělska co nejvíce lidem kolem sebe. Sdílej Hančniny příspěvky na Facebooku, komentuj a ptej se na to, co tě zajímá.

Jsem připraven na kritiku i na to, že se někomu nemusí líbit to, co děláme. Ale to je součástí hry. My si z března odnášíme to, že:

  1. Vytváříme obchod na www.hanastipak.cz
  2. Zlepšíme opět návštěvnost
  3. Ve čtvrtek má Hanka první YouTube přednášku
  4. Zahrneme Affiliate marketing do našeho podnikání

Hana Štipák Obchod

Vytváříme sekci obchodu. Dává to smysl. Hanka má skvělé reakce od spoustu návštěvníků a tak není na co čekat. V obchodu budeme prodávat jen to, za čím si opravdu stojíme. To co nám funguje a co máme rádi. Takže krom její knihy se můžete těšit na potraviny, které milujeme, na kuchyňské věci, které denně používáme anebo cvičební pomůcky, které Hanka používá.

Navíc dneska jsem měl jednání s paní z české firmy, která vyrábí a prodává funkční prádlo, sportovní trička a mikiny. Kam to vede? Na značku Hana Štipák #DobijBaterky. Zároveň to ale vypadá na podobnou kolekci Performance Solutions 🙂

Zlepšíme návštěvnost

Budu se opakovat. Jak zařídit to, abychom měli 40.000 lidí měsíčně na webu? Máš radu? Sem s ní. Nejvíc nám funguje Facebook a přímé vyhledávání na Google. Díky podcastu získáváme na web více lidí. Navíc podcast je skvělý způsob jak se spojit se zajímavými lidmi! Moc si vážíme všech, kteří mají ochotu se podělit o své názory.

Přednášky na YouTube

Hanka chystá ve čtvrtek svou první přednášku na YouTube. Bude to součástí propagace její knihy 8 Kroků Jak Jednoduše Zhubnout. Jasně, že ten název je o tom, aby zaujal. Zhubnout není lehké. Je to prosté, ale není to lehké. Člověk bojuje hlavně sám se sebou. Hančina mise je ale jasná. Chce všem těmto lidem pomoct. Někdy lidi potřebují investovat sami do sebe, aby opravdu začali makat.

Známe to všichni. Pokud do něčeho vložíme peníze, dáme si sakra záležet na tom, abychom z toho vytřískali co nejvíc. Přednášky na YouTube tedy budou odkazovat na Hančinu knihu. 8 přednášek stejně jako 8 kroků v knize. Rozebere to a pomůže. Chceš pomoci? Doporuč knihu lidem kolem sebe. Opravdu stojí za to! 🙂

Zahrneme Affiliate marketing do našeho podnikání

Tady vidím sílu. Co lepšího může být než získat peníze z doporučení? V sekci www.hanastipak.cz/obchod budeme mít různé věci, které nás zajímají a chceme je doporučit. Od knih, které nám změnily pohled na svět až po jídlo, které milujeme. S Affiliate se učíme a dozvídáme se jak ho nejlépe využívat.

Příklad může být tento: Začni s blogem. Teď hned. Je to jednodušší než si myslíš a je to zábava. Jak začít? Připravuju článek s přesným návodem. Ale ukážu ti jednoduchý způsob už tady. Ve třech krocích:

  1. Hosting i doménu koupíš TADY. Kolik to stojí? I s doménou a daní 1331,- Kč
  2. Spustíš WordPress přímo v prostředí Českého hostingu. Myslím, že jsou to 4 kliknutí!
  3. Nahraješ šablonu na WordPress. Šablony jsou buď zdarma, nebo si kup českou šablonu ZDE.

Tím to hasne. Máš blog a můžeš být přesně tam, kde jsme my. Můžeš být lepší a rychlejší. Potřebuješ s tím poradit? Nakopnout? Pomoct? Tohle mě hodně baví, takže piš 🙂

A to je vše za březen. Díky moc za strávení času se mnou u článku. Snažíme se, učíme se a budeme pokračovat. Tady to ukončíme a pozvu vás buď na Hančiné stránky nebo mrkněte ke mě na web na mé poslední blogové příspěvky. Zároveň budeme rádi, pokud náš příběh jak vydělává blog sdílíte. Nikdy nevíte komu se to může hodit! 🙂

Patrik Stipak podpis

 

 

Shrnutí
Datum hodnocení
Popis
Březen Jak Vydělává Blog - Hana Štipák
Hodnocení autora
51star1star1star1star1star

Napiš svůj názor

Komentář

  1. Zaprvé super článek konečně. Mám pár otázek 🙂

    Zdroj z Instagramu – já myslel, že na instagram nejdou dávat odkazy. Jestli jo, tak bych
    prosil nějaký návod 🙂 instagram jsem nikdy nepoužíval…právě kvůli nemožnosti odkazů.

    Co vylepšit – nemáte žádné přístupy z vyhledávání na Seznamu. Určitě si zaindexujete
    stránky i tam 🙂 40 % lidí používá v česku seznam…

    https://search.seznam.cz/kontrolni-formular

    Chybí mi ta zdroje z diskuzí 😉 a jiných webů – zkusil bych najít tematické diskuze..na téma
    hubnutí apod. Určitě to řeší hodně lidí. Zkusil bych zvážit spolupráci s jinými blogery,

    Určitě bych se zaregistroval do systémů jako
    https://www.bloglovin.com/
    a
    http://blogr.cz

    nějakou návštěvnost to přinese..sice asi nic světobornýho ale jedna a jedna jsou dva ..dva a
    dva čtyři a tak dále … 🙂

    Zkuste affil od heureky 🙂 dává peníze i za prokliky 😉

    • Václave, děkuju za komentář! Omylem mi spadl do spamu, ale zachránil jsem ho! 😊 Zítra ti odpovím na všehno. Super, že jsi odpověděl, mám radost 😊

    • Václave, ještě jednou díky. Super článek – konečně = ostatní jsou na prd? 🙂 Pokusím se ti odpovědět ke každému zvlášť.

      Instagram – Instagram je podle mě velmi silný nástroj. Studoval jsem ho dost a díky podkladům od Foundr – https://www.instagram.com/foundr/ jsem se naučil spoustu věcí. Neděláme to tak dobře jako oni. Ale stručný návod jejich postupu:
      1. publikovat klidně i 10 fotek denně
      2. na http://www.tagsforlikes.com vybrat silné hashtagy (Pokud máte někdo typ na české seznamy populárních hashtags budu rád)
      3. Využívat maximum hashtagů k příspěvku – nedávat je však do popisku obrázku, je potřeba je dávat do prvního komentáře
      4. Odkazy na web jdou jen jedním způsobem = Link v BIO. Chceš lidi dostat do Bia (profilu) a tam máš možnost dát jednu URL

      Seznam – díky, vyřeším. Od začátku se zaměřujeme tak na zahraniční zdroje znalostí, že jsem Seznam školácky podcenil.

      *Seznam indexujeme dlouho. Jsme na seznamu dohledatelní 🙂

      Zdroje z diskuzí – o to se postupně začínáme snažit. Obecně, ale všechna fóra zanikají a přesouvá se jakákoliv diskuze na Facebook. Tam hodně využíváme přispívání do Facebook Skupin. Spolupráce s ostatními blogery – ano, začínáme. Hance například vyšel článek na Ženy ženám. http://zenyzenam.cz/blog/trik-diky-kteremu-vas-zacne-cviceni-bavit/

      Tady hodně sázíme i na Podcasty. Poslední Hančin podcast nám dneska žene traffic. Navíc Maruška z rutina.cz dala podcast k sobě na stránky. Což vede taky k velmi kvalitním odkazům.

      Bloglovin – díky – registruju dneska

      Blogr – díky – už jsem zaregistroval oba blogy, na tento web jsem hned získal nějaké prokliky 🙂

      Affil Heureka – mrknu, děkuji 🙂

      • Díky za odpovědi. 🙂

        Já to myslel tak, že konečně v záplavě různých článků je něco, co mě zajímá :D. Protože celou dobu se řeší jak se dá blogem dobře uživit.
        Tak jsem rád za tyhle čísla.

        nový screen hned dává nové otázky 😀 – jaký je rozdíl mezi ecomail a newsletter?

  2. Čau Patriku. Moc zajímavý a pěkně napsaný článek. Ujasnila jsem si některé pojmy a velmi
    zajímavá je ta kvantifikace vašich aktivit – to je pro mě velmi inspirující, ačkoliv v úplně jiném
    oboru a směru. K článku se určitě ještě vrátím, protože jsem napoprvé všechno nepobrala 😉
    Držím vám palce a moc zdravím! 🙂

    • Ahoj Alice! Díky za reakci, není nic lepšího než dostat odezvu 🙂 Kdyby jsi to chtěla probrat nějak více, neváhej napsat/zavolat/přijet navštívit. Pročti několikrát znovu a ozvi se 🙂 je toho v tom online prostředí tolik, že by člověk mohl od rána do večera jen studovat. No a tak my raději jdeme a studujeme při tom.